neděle 19. září 2010

Běh rodným krajem Emila Zátopka


8. ročníku Běhu rodným krajem Emila Zátopka se letos zúčastnilo 188 závodníků. Při neúčasti polských běžců v čele s loňským vítězem Jakubem Burghardem si to o celkové vítězství podle očekávání rozdali běžci z Keni, kdy Henry Chirchir do cíle v rožnovském skanzenu doběhl o 40s před svým krajanem Ernestem Kibetem. Bronzový stupínek potom získal další běžec tmavé pleti, za maďarský Benedek-team startující Erkolo Ashenafi. Nejlepší z českých startujících zkončil kroměřížský David Gerych, kterému se podařilo na páté místo odsunout vítěze letošního půlmaratonu ze slovenského Rajce, člena na Zátopkově běhu velice úspěšné maďarské výpravy Attilu Hegyaljaie.

Mě osobně na krásné ale náročné trati nejvíc zaujal výkon 56-ti letého Miloše Smrčky z Říčan, který si jako právoplatný člen běžců zařazených do věkové kategorie C nedokázal poradit pouze se 7 soupeři, takže si mohl připsat skalpy takových borců, jako beze sporu jsou třeba Tomáš Blaha, Ival Čotov nebo přední závodník letošního ročníku MBP Tomasz Wrobel. Další z těch, kterým při jeho premierové účasti určitě závod vyšel byl skromný sympaťák z Pržna Vladan Šindelek, jenž tratě těchto délek a povrchů příliš nevyhledává, ale i tak porazil nejen svého bratra Dana a hlavně pro mě velkého favorita kategorie B pro zbývající závody MBP Romana Baláže.

Ženám na trati mezi Kopřivnicí a Rožnovem kralovala maďarka Katalin Farkasová, jenž nedala šanci držitelce traťového rekordu Janě Klimešové a ve třetím nejlepším čase dne si areál rožnovského skanzenu mohla prohlídnout Michaela Mannová z Dvora Králové. Čtvrtou nejrychlejší ženou se stala vynikající slovenská vytrvalkyně Anna Balošáková, které nakonec nestačila ani Adéla Ady Esentiérová. (Na adresu Adely je ovšem třeba dodat, že jejímu výkonu na těžké trati určitě nenapomohla její páteční výhra v Olomouci, kde se konal další z běhů seriálu Run-Up.)

Z Pepa Teamu jsem byl na trati tentokrát dost osamocený :

Franta Zikeš si zde tradičně o hodinu ulil start, aby mohl v závěrečných 300metrech svést souboj třeba s Petrou Pastorovou nebo fenoménem kategorie D v MBP Alfem Vytiskem z Mk Seitl.

Pro mě byl tento závod jedním z posledních testů před blížícím se Ostravským maratonem. Závod jsem šel z plné treninkové přípravy a proto jsem s výsledkem vcelku spokojený.

Do Kopřivnice jsem se dopravil za přispění seitlovce Rosti Bažanowského, kterému bohužel pivo a fazole z předchozího večera nedovolily se postavit ani na start 1400m dlouhého Lidového běhu.

Dalším členem naší mini výpravy byl Franta "Gaman" Holec, kterému opět děkuji za morální podporu a perfektně zvládnutou funkci věšáku na oblečení.

Z PepaTeamáků má omluvenou abcenci Lukáš Krejčí, který urazil notnou část cesty na Uhrově Sedmičce a Roman Řeha, který po operaci ramene běžel v pondělí Slezanskou hodinovku. Rosťu Trávníčka podle fotek na Facebooku asi mrzí, že je zdravý a trávil víkend někde na opavsku na kolečkových bruslích...:)

...a o tom, že je to všechno svatá pravda nemám žádnou fotodokumentaci, protože když jsem na místě získal tu ideální kompozici snímku, když jsem nastavil tu nejvhodnější rychlost závěrky, když jsem přehodnotil potřebnou hloubku ostrosti...

     ...tak jsem zjistil, že jsem si doma zapomněl v notebooku paměťovou kartu...



3 komentáře:

  1. Omlouvám dodatečně svého muže, opravdu je zraněn a navíc nachlazen ( tudíž neběhá a zlobí ) . V Opavě jsem závodila jen já - Rosťa jen fandil a fotil :-) Vratimov už snad poběží .... Lída Tr.

    OdpovědětVymazat
  2. Bereme na vědomí...:-). Tak ať se dá rychle do pohody, do pohárových závodů je času ještě dost tak ať to neuspěchá...(Jestli se nakonec nerozhodne jít Ost.Maraton nebo půlku-bral bych někoho, kdo by mi maraton rozběhl na čas kolem 1.29hod...)

    OdpovědětVymazat
  3. Neboj před startem dáme do kupy partyju "ZA TŘI".

    OdpovědětVymazat